íˆmile ou de l'éducation, by Jean Jacques-Rousseau

Analysis and Transcendence

Authors

  • Miguel íngel Malpartida Quispe Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
  • Javier Ignacio Guillén Liza Pontificia Universidad Católica del Perú

DOI:

https://doi.org/10.35626/sv.18.2014.47

Keywords:

Natural education, century XVIII, education philosophy

Abstract

Émile presents, in a normative and narrative way, ideas that pursue two specific goals: a pedagogical style framed within the natural learning process and a staging of the human development as a function of the subject”™s educational needs. In the present study, Rousseau”™s proposed main pedagogical concepts are analyzed in detail: staging of the educational process, importance of the parents in early child development, negative education, the usefulness of knowledge as an ethical foundation, the importance of manual labor, happiness as teleology, the educator as a partner, moral teaching, the usefulness of religion, as well as the underlying curriculum in Rousseau”™s work. The present study also analyzes the present transcendence of Rousseau”™s ideas and present studies that point in the direction of his ideas, like finding out that there is an innate goodness in children that needs to be adequately developed to shape individuals, with solid ethical principles and a correctly developed self esteem, to face a globalized world.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Miguel íngel Malpartida Quispe, Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas

Miguel íngel Malpartida Quispe estudió Literatura en la UNMSM y, en la actualidad, cursa la licenciatura en Educación para el Desarrollo en la Pontificia Universidad Católica del Perú. Ha publicado los poemarios Galerí­a (Lima: Dedo Crí­tico, 2002) y Arte de nariz (Lima: Mesa Redonda, 2007), así­ como artí­culos de crí­tica literaria en revistas especializadas, nacionales e internacionales. Ha sido docente del curso Seminario de Literatura en la Universidad Católica Sedes Sapientiae. Actualmente, se desempeña como profesor del írea de Humanidades en la Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas

Javier Ignacio Guillén Liza, Pontificia Universidad Católica del Perú

Javier Ignacio Guillén Liza es arquitecto graduado de la Universidad Nacional de Ingenierí­a y se ha desempeñado en su carrera por 25 años en los Estados Unidos. En el 2012, obtuvo su certificado de la Universidad de Cambridge (UK) para enseñar inglés como segunda lengua. Actualmente, sigue estudios de Licenciatura en Pedagogí­a en la Pontificia Universidad Católica del Perú. Su tiempo libre lo dedica a estudiar el arte francés, su literatura y filosofí­a, del Siglo XVIII en particular. Es admirador de la música de Mozart y asiduo concurrente a los conciertos ofrecidos en el Gran Teatro Nacional en Lima, Perú.

Published

2014-09-10

How to Cite

Malpartida Quispe, M. íngel, & Guillén Liza, J. I. (2014). íˆmile ou de l’éducation, by Jean Jacques-Rousseau: Analysis and Transcendence. Studium Veritatis, 12(18), 209–246. https://doi.org/10.35626/sv.18.2014.47

Issue

Section

Estudios: trabajos originales de investigación