Formation of Research Skills of University Students

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35626/sv.27.2023.360

Keywords:

University Education, Graduates, Research Skills, Problem Solving, Knowledge, Research Preference

Abstract

It is a new challenge for higher education to train students and graduates of different careers to develop research skills; because labor demand demands it today; competent young people capable of solving society’s problems through the scientific method. For this reason, higher level teachers have a great responsibility, the correct training of university students and guiding them towards research preference depends on this; Students, for their part, must allow themselves to be helped by the teacher who is a specialist in the subject. Their experience and teaching practice guarantee their training and they are able to provide support and contribute to the correct training of the future professional. It is also required from the teacher university that is constantly trained so that it prepares the university student successfully along with the generation of new contributions and knowledge.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Gissella Ana Flores-Apaza, Universidad Católica Sedes Sapientiae

Gissella Ana Flores-Apaza es egresada del doctorado en la Universidad Peruana Cayetano Heredia (UPCH). Maestro en Psicología Educativa por la Universidad Nacional Mayor de San Marcos (UNMSM). Segunda Especialidad en Andragogía y Educación Básica Alternativa en la Universidad Nacional de Huancavelica (UNH) y licenciada en Educación con la especialidad en Lengua y Literatura y Educación religiosa por la Universidad Marcelino Champagnat (UMCH). Diplomado en Didáctica de la Comunicación del nivel de Educación Secundaria (UPCH), Gestión de tecnologías de la Información y Comunicación (UMCH), en Investigación Cualitativa y en Psicología en la Universidad Peruana Cayetano Heredia (UPCH). Ha laborado como docente en la Universidad Privada San Martín de Porres (USMP). Docente de Seminario de Investigación en la Segunda Especialidad en Filosofía y Religión y de Investigación en Pregrado en la Universidad Católica Sedes Sapientiae (UCSS).

Mercedes Agripina Hinojosa-Luciano, Universidad Católica Sedes Sapientiae

Mercedes Agripina Hinojosa-Luciano es Maestro en Administración de la Educación. Bachiller en Traducción y licenciada en Educación en la especialidad de lenguas extranjeras por la Universidad Ricardo Palma (URP). Diplomado en Corrección de textos por la Academia Peruana de la Lengua (APL). Docente de idioma inglés online. Correctora de textos de Segunda Especialidad de Filosofía y Religión y pregrado en el Departamento de Investigación de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades de la Universidad Católica Sedes Sapientiae (UCSS).

Published

2023-12-01

How to Cite

Flores-Apaza, G. A., & Hinojosa-Luciano, M. A. (2023). Formation of Research Skills of University Students. Studium Veritatis, 21(27), 101–133. https://doi.org/10.35626/sv.27.2023.360

Issue

Section

Estudios: trabajos originales de investigación