Human Studies and University

Authors

  • Pedro P. Soto Canales Universidad Católica Sedes Sapientiae

DOI:

https://doi.org/10.35626/sv.24.2020.314

Keywords:

Leonardo Polo, Humanities, Curriculum, Interdisciplinary, Family, University

Abstract

This work is a reflection about the academic training that young students who access university life receive, training that emphasizes specialty studies, above humanistic studies. To this end, the chair of Dr. Leonardo Polo around the University will be taken into account, supported by the contributions of other specialists. In the same way, social actors and specific situations, which influence the young students for the devaluation of humanistic studies in their formation, will be identified. Finally, two academic activities will be raised that integrate specialization studies with those of humanities.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Pedro P. Soto Canales, Universidad Católica Sedes Sapientiae

Pedro P. Soto Canales es bachiller (1994) y licenciado (1996) en Educación en las especialidades de Ciencias Religiosas y Ciencias Históricos Sociales, por la Universidad Marcelino Champagnat. Es también, diplomado en Docencia Universitaria (2004) por la Universidad Enrique Guzmán y Valle; diplomado en Seguridad y Defensa Nacional (2005) por el Ministerio de Defensa y la Universidad Católica Sedes Sapientiae; Magí­ster en Historia (2017) por la Universidad Nacional Mayor de San Marcos; actualmente se encuentra realizando estudios de Doctorado en Humanidades, con Mención en Estudios sobre Cultura, en la Universidad de Piura. Ejerce la docencia desde el año 1992 en los diversos niveles educativos. Actualmente es coordinador del área de Historia y de la carrera profesional de Turismo y Patrimonio Cultural en la Universidad Católica Sedes Sapientiae y docente de Historia de la Iglesia en la Facultad de Teologí­a Redemptoris Mater (La Punta, Callao).

Published

2020-12-01

How to Cite

Soto Canales, P. P. (2020). Human Studies and University. Studium Veritatis, 18(24), 71–91. https://doi.org/10.35626/sv.24.2020.314

Issue

Section

Estudios: trabajos originales de investigación