The Relevance of Qualitative Research in Time of Pandemic

Authors

  • William Jesús Rojas-Gutiérrez Universidad Católica Sedes Sapientiae

DOI:

https://doi.org/10.35626/sv.26.2022.353

Keywords:

Aptitude, Intellectual activity, Interpretive, phenomenology, code, categories

Abstract

In the current context, qualitative research allows us to assume processes of reflection and involvement that we have to exercise, maintaining a constant and interactive relationship with the main actors in the research in order to obtain a process of collecting and interpreting the data that we need. allows us to know the reality that we are studying. This approach will help determine the particularities of investigative skills regarding the successful scientific production of university students.

The relevance is given, therefore, by belonging to the interpretive paradigm and the inductive method and the different designs that it possesses allow studying reality by approaching it to know, understand and analyze it.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

William Jesús Rojas-Gutiérrez, Universidad Católica Sedes Sapientiae

William Jesús Rojas-Gutiérrez es coordinador académico cientí­fico en el Perú en la Alianza de Investigadores Internacionales (ALININ). Miembro oficial de Mendeley Advisor Community. Miembro de la Comunidad Virtual de Aprendizaje de la Investigación Cualitativa (CVAIC)-México. Miembro de la Comunidad cientí­fica: Red HOLOS XXI (Venezuela). Invitado al Comité evaluador de proyectos de Investigación del 12. ° Foro de Investigación de la Universidad de Celaya-México. Maestro en Gestión Estratégica Empresarial. Licenciado en Educación ,en la especialidad de Filosofí­a y Religión. Con estudios Filosóficos y Teológicos. Docente de Investigación en Pre y Posgrado. Diplomado Internacional de Metodologí­a de la Investigación dirigido por el Dr. Roberto Hernández Sampieri en la Universidad de Celaya - Guanajuato, México.Ponente Internacional. Especialista en investigación en las rutas: Cualitativa, Cuantitativa y Mixta. Capacitador en Turnitin, Urkund. Participación presencial de Movilidad Académica Internacional (2022), en el curso de Redacción Cientí­fica y publicación en Revistas de Alto Impacto, en la Fundación Universitaria Juan N. Corpas (Bogotá, Colombia). También ha elaborado como asesor y jurado de tesis. Capacitador de docentes y Escuelas para Padres. Especialista en cursos de formación general universitaria en Filosofí­a, Ética - Deontologí­a, Metodologí­a del aprendizaje e Inducción a la vida universitaria. Docente de Investigación de Posgrado (Universidad Católica Sedes Sapientiae) y la Universidad Católica de Trujillo. Docente de Investigación en pregrado en la Universidad Católica Sedes Sapientiae y Universidad Privada San Juan Bautista.

Published

2022-12-01

How to Cite

Rojas-Gutiérrez, W. J. . (2022). The Relevance of Qualitative Research in Time of Pandemic. Studium Veritatis, 20(26), 79–97. https://doi.org/10.35626/sv.26.2022.353

Issue

Section

Estudios: trabajos originales de investigación