La enseñanza de las Ciencias Sociales

Authors

  • César Cortez Mondragón Universidad Católica Sedes Sapientiae

DOI:

https://doi.org/10.35626/sv.16.2012.118

Keywords:

social sciences, education, teaching, basic education, didactic

Abstract

This paper is aimed at showing with some details the author”™s concern about the teaching of social sciences in our country. First, we state its evolution, through the curricular development of subjects at primary and secondary schools, as one of the demands of the Ministry of Education. Then, we establish a set of didactics according to the different pedagogical schools and finally we make coverage of the current trends teachers are applying in the classrooms. We expect to raise reflection on how we are teaching social science in today”™s globalized and polemic world. They are incorporated in the curricula in the presence of learner”™s awareness at schools and universities.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

César Cortez Mondragón, Universidad Católica Sedes Sapientiae

César Cortez Mondragón es docente de la cátedra de Historia de la Educación de la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades de la Universidad Católica Sedes Sapientiae. Ha publicado distintos volúmenes acerca de Historia, Geografí­a, entre otros libros de texto. Entre sus recientes publicaciones podemos mencionar «Relación entre el lenguaje didáctico y la realidad pedagógica del paí­s a través de los manuales de historia del Perú para educación secundaria» (Riesgo de Educar). Actualmente, prepara para el Fondo Editorial UCSS, un volumen acerca del derrotero de la educación.

Published

2012-09-13

How to Cite

Cortez Mondragón, C. (2012). La enseñanza de las Ciencias Sociales. Studium Veritatis, 10(16), 319–342. https://doi.org/10.35626/sv.16.2012.118

Issue

Section

Estudios: trabajos originales de investigación