El curso de literatura infantil y juvenil en los programas universitarios de educación

Authors

  • Manuel Vejarano Ingar Universidad Católica Sedes Sapientiae

DOI:

https://doi.org/10.35626/sv.15.2011.122

Keywords:

education, literature, nursery literature, movies, televisií³n

Abstract

In this paper, the author explains how studies and research provoke different points of view on nursery and juvenile literature, which are not easy to be framed and worked out. In a faculty of education this will depend on what is to be achieved in teacher students. For this, three study issues are proposed in order to sustain and address the course for the upcoming teachers: literature, textual freedom, movies and television.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Manuel Vejarano Ingar, Universidad Católica Sedes Sapientiae

Manuel Vejarano Ingar es Licenciado en Educación y Ciencias Religiosas por la Universidad Marcelino Champagnat. Tiene una Maestrí­a en Literatura Infantil y Animación a la Lectura (Universidad Católica Sedes Sapientiae-UCSS). Es Coordinador del írea de Comunicación y Producción del Lenguaje del pregrado UCSS. Dicta la cátedra de Seminario de Literatura Infantil en la Facultad de Ciencias de la Educación y Humanidades de la UCSS.

Published

2011-09-13

How to Cite

Vejarano Ingar, M. (2011). El curso de literatura infantil y juvenil en los programas universitarios de educación. Studium Veritatis, 9(15), 299–311. https://doi.org/10.35626/sv.15.2011.122

Issue

Section

Estudios: trabajos originales de investigación